راهنمای خرید قطعات خودرو

بهترین شمع برای افزایش شتاب خودرو

چطور بهترین شمع موتور را برای افزایش شتاب خودرو خریداری کنیم؟

حتما می دانید که موتور خودرو از چند قطعه مختلف تشکیل شده که هرکدام به طور خاصی روی شتاب آن‌، تاثیر می‌گذارند با این حال، خرید بهترین شمع خودرو نسبت به قطعه های دیگر مهمتر است، حتما می پرسید چرا؟

در این مطلب ضمن توضیح تاثیر شمع موتور روی شتاب ماشین بهترین شمع برای افزایش شتاب خودرو های مختلف را به شما معرفی می کنیم. پس اگر قصد خرید بهترین شمع برای افزایش شتاب اتومبیل خود را دارید تا انتهای این مطلب از پژمان پارت با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم عملکرد شمع موتور اتومبیل را بصورت خلاصه توضیح دهیم باید بگوییم شمع روی سیلندر خودرو نصب می شود تا جرقه ای را که برای احتراق سوخت در موتور مورد نیاز است، تامین کند.

در واقع، مهمترین وظیفه شمع موتور خودرو، جرقه زنی است و تاثیر مستقیمی روی عملکرد موتور و درنتیجه شتاب خودرو و البته مصرف سوخت دارد.

نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که شمع ها به طور مداوم در حال جرقه زنی هستند، پس بالاخره عمرشان تمام می شود و حتی بهترین شمع موتور هم پس از مدتی باید تعویض شود.

البته در نظر داشته باشید که شمع موتور انواع مختلفی دارد که طول عمر بعضی از آنها بیشتر از انواع دیگر است. در ادامه با شمع موتور خودرو بیشتر آشنا میشویم. در لینک زیر می توانید انواع برندهای شمع خودرو موجود در بازار لوازم یدکی برای انواع خودرو را مشاهده نمایید و بهترین شمع برای افزایش شتاب را متناسب با نوع خودرو و بودجه خود انتخاب و خریداری نمایید.

اگر برای انتخاب و خرید بهترین شمع برای افزایش شتاب خودرو، دچار تردید هستید و نمی توانید از انواع مختلف شمع و برندهای موجود در بازار بهترین شمع برای افزایش شتاب را انتخاب نمایید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

همچنین می توانید برای دریافت مشاوره و خرید بهترین شمع برای افزایش شتاب با کارشناسان فروشگاه لوازم یدکی پژمان پارت تماس بگیرید. کارشناسان پژمان پارت آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان عزیز می باشند.

تأثیر نوع شمع بر افزایش شتاب خودرو

اگر برای خرید بهترین شمع موتور خودرو به فروشگاه های لوازم یدکی خودرو مراجعه کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که برندهای مختلفی شمع خودرو را تولید و به بازار عرضه می کنند.

برای راهنمایی بهتر شما در خصوص خرید بهترین شمع ماشین، بهتر است بدانید که شمع از آلیاژ های مختلفی تولید می شود که هرکدام ویژگی های متفاوتی دارند. در ادامه با این آلیاژ ها و تاثیری که روی شتاب خودرو دارند، بیشتر آشنا می شویم.

بهترین شمع موتور ؛ شمع سوزنی

همانطور که از نام آن پیداست، الکترودی که در انتهای شمع سوزنی خودرو قرار گرفته به شکل سوزن است و به همین دلیل به نام‌ شمع سوزنی معروف شده است. طراحی الکترود سوزنی شکل موجب شده که این شمع نسبت به انواع معمولی، جرقه زنی قوی تری داشته باشد.

اما این ویژگی شمع سوزنی چه تاثیری در شتاب خودرو دارد؟ در ادامه با تاثیر شمع سوزنی بر شتاب خودرو بیشتر آشنا می شویم.

خب کاملا مشخصه هرچقدر جرقه زنی قوی تر باشد، احتراق سوخت داخل سیلندر بهتر انجام ‌می‌گیرد و انرژی سوخت به طور کامل آزاد شده و درنتیجه شتاب خودرو به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. یکی دیگر از مزایای خرید شمع سوزنی، عملکرد موتور با صدا و لرزش بسیار کمتر است.

افزایش شتاب خودروی پراید با خرید شمع پراید از برندهای معتبر

تاثیر آلیاژ شمع موتور بر شتاب خودرو

جالب است بدانید که هر شمع دارای دو الکترود مثبت و منفی است که با آلیاژ مخصوصی ساخته می شوند که برای موتور خاصی مناسبند. بنابراین، خرید بهترین شمع موتور ماشین باید با توجه به نوع آلیاژی که متناسب با موتور خودروی شما باشد انجام گیرد. در ادامه انواع شمع خودرو بر اساس آلیاژ به کار رفته در ساخت شمع را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین شمع موتور ؛ شمع ایریدیومی

شمع های ایریدیومی به عنوان بهترین شمع موتور در بازار لوازم یدکی خودرو شناخته می شوند. در این مدل شمع خودرو، الکترود مثبت از جنس ایریدیوم و سوزنی شکل است و از آنجاییکه الکترود منفی آن نیز از همین آلیاژ تهیه شده جرقه زنی بسیار دقیقی دارد که شتاب خودرو را تا حد زیادی افزایش می دهد.

یکی دیگر از دلایل انتخاب شمع ایریدیومی به عنوان بهترین شمع موتور، مقاومت حرارتی شمع های ایریدیومی است که از نوع پلاتینیومی بیشتر است.

شمع ایریدیومی، افزایش دما تا ۴۰۰۰ درجه سانتی گراد را هم تحمل می کنند به همین دلیل از انواع دیگر شمع خودرو، قیمت بیشتری دارند اما چون در کیلومترهای بسیار بالاتری نیاز به تعویض پیدا می کنند، ارزش خرید بالایی دارند.

شمع پلاتینیومی

شمع پلاتینیومی را نیز می توان در دسته بندی بهترین شمع موتور قرار داد. این شمع از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. حتما می پرسید چرا؟ علت این است که الکترود آن از جنس پلاتینیوم است و مقاومت حرارتی بالایی دارد در نتیجه با افزایش حرارت حتی تا ۲۵۰۰ درجه سانتی گراد، افت ولتاژ در آن دیده نمی شود.

خرید این مدل شمع موجب صرفه جویی در هزینه های شما می شود چون تا حدود صدهزار کیلومتر هیچگونه خرابی در شمع موتور پلاتینیومی دیده نمی شود.

شمع نیکلی

شمع هایی که الکترود آنها با آلیاژ نیکلی ساخته می شوند جز ساده ترین انواع موجود در فروشگاه های لوازم یدکی هستند که از نوع تخت می باشند. جرقه زنی این مدل شمع ها در حد متوسط است به همین علت چندان منجر به افزایش شتاب خودرو نمی شوند. تنها مزیت شمع های نیکلی، ارزان قیمت تر بودن آنها نسبت به انواع دیگر است. البته از آنجاییکه سریعتر خراب می شوند و باید در کیلومترهای پایینتری آنها را تعویض کنید، در طولانی مدت هزینه بیشتری را به شما تحمیل می کنند.

شمع‌های مسابقه‌ای یا سه پلاتینه

شمع های سه پلاتینه مزایای بسیار زیادی نسبت به شمع های تک پلاتین دارند. این نوع شمع ماشین به علت جرقه زنی بسیار دقیق موجب راحت روشن شدن موتور و در نتیجه افزایش شتاب خودرو شده و احتراق کاملی را ایجاد می کنند. همچنین طول عمر آنها بسیار بالاتر است و در مصرف سوخت صرفه جویی می کنند. یکی از ویژگی های جالب شمع مسابقه ای، ثابت ماندن فاصله بین الکترود مثبت و منفی حتی در اثر عملکرد طولانی مدت است.

تاثیر شمع سرد و گرم بر شتاب خودرو

بهترین شمع موتور را فقط از روی جنس الکترود آن تشخیص نمی دهند، یکی دیگر از عواملی که باید در خرید شمع ماشین در نظر گرفت گرم یا سرد بودن آن است. می پرسید شمع سرد و گرم چه فرقی با هم دارند؟

شمع موتور گرم، گرمای بدست آمده از احتراق بنزین در موتور را در سر شمع نگه می دارد و درنتیجه رسوب روغن و دوده روی نوک شمع می سوزد و گرما در کل عایق شمع منتقل می شود.

شمع سرد از شمع گرم بهتر است. شمع سرد می تواند از احتراق زودهنگام پیشگیری کند و موجب شود حرارت خیلی سریعتر انتقال پیدا کند.

عمر مفید شمع موتور سرد هم بسیار بیشتر از نوع گرم است چون ارتباط زیادی با حرارت و فشار درون سیلندر ندارد.

بهترین شمع موتور برای افزایش شتاب چه ویژگی هایی دارد؟

تا اینجا با توجه به مطالب گفته شده متوجه شدید که بهترین شمع موتور برای افزایش شتاب خودرو، شمع سوزنی و ایریدومی است. هرچند قیمت خرید شمع سوزنی و ایریدیومی نسبت به انواع دیگر بیشتر است اما به علت طولانی بودن عمر مفید آنها، در بلند مدت موجب صرفه جویی در هزینه های شما خواهند شد.

شمع موتور سوزنی و ایریدیومی علاوه بر موارد گفته شده، مزایای دیگری نیز دارند که شامل موارد ذیل می باشد.

  • ایجاد احتراق قوی تر که موجب افزایش شتاب و راندمان موتور می شود
  • کاهش قابل توجه مصرف سوخت
  • طولانی بودن عمر مفید شمع حتی بیشتر از ۵ برابر انواع دیگر
  • کاهش تولید گازهای سمی، کاهش آلودگی هوا و افزایش عمر مفید سیستم کاتالیزور به علت احتراق کامل تر مخلوط هوا و بنزین
  • کاهش صدا و لرزش موتور
  • استارت خوردن بسیار بهتر خودرو حتی در هوای سرد

معرفی بهترین شمع برای افزایش شتاب خودرو

در این قسمت بهترین شمع موتور برای افزایش شتاب خودرو از برندهای معتبر را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با خرید بهترین شمع خودرو ، شتاب ماشین خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

بهترین شمع برای افزایش شتاب پراید

در انتخاب و خرید بهترین شمع برای افزایش شتاب پراید به نوع خودرو پراید توجه ویژه ای داشته باشید. در ادامه بهترین شمع برای پراید یورو ۴ و یورو ۲ را به شما معرفی میکنیم.

بهترین شمع برای افزایش شتاب پراید یورو ۴

اگر به دنبال خرید بهترین شمع برای افزایش شتاب پراید یورو ۴ هستید توصیه پژمان پارت به شما خرید شمع ngk ایریدیومی مدل ۹۳۴۴۶ است.

بهترین شمع برای افزایش شتاب پراید یورو 4

بهترین شمع برای افزایش شتاب پراید یورو ۲

اگر به دنبال خرید بهترین شمع برای افزایش شتاب پراید یورو ۲ هستید توصیه پژمان پارت به شما خرید شمع سوزنی بوش پایه کوتاه ایریدیومی مدل FR8DI30 است.

شمع بوش FR8DI30 از دسته شمع های سوزنی با پایه کوتاه و جنس ایریدیوم، ساخت کشور آلمان و بهترین شمع برای افزایش شتاب پراید یورو ۲ می باشد. این شمع برای انواع خودروهای دنا، سورن، سمند موتور ملی، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۴۰۵،‌ پارس، پارس elx، زانتیا و بسیاری از خودروهای دیگر قابل استفاده می باشد.

بهترین شمع برای افزایش شتاب پراید یورو 2

بهترین شمع برای افزایش شتاب tu5

اگر به دنبال خرید بهترین شمع برای افزایش شتاب خودروهای با موتور TU5 هستید توصیه پژمان پارت به شما خرید شمع ngk ایریدیوم پایه بلند مدل ۹۲۸۱۵ است.

شمع ngk ایریدیوم نوع پایه بلند مدل ۹۲۸۱۵، ساخت کشور ژاپن است و برای خودرو های با موتور TU5 مانند: پژو ۲۰۶ تیپ ۵، پژو ۲۰۷، تارا، H30 کراس ، پارس با موتور TU5، پژو ۴۰۵ SLX، سراتو، جک S5، آریو Z300، هایما S5 , S7، رانا و… قابل استفاده است.

بهترین شمع برای افزایش شتاب tu5

برای خرید بهترین شمع برای افزایش شتاب tu5 یکی دیگر از پیشنهادات پژمان پارت به شما خرید شمع ngk ایریدیوم پایه بلند مدل LFR6AIX11-6619 است.

شمع ngk ایریدیوم مدل LFR6AIX11-6619 از نوع پایه بلند و ساخت کشور ژاپن می باشد و برای خودروهای با موتور TU5 مانند : پژو ۲۰۶ تیپ ۵، پژو ۲۰۷، H30 کراس، تارا، پارس با موتور TU5، پژو ۴۰۵ SLX، سراتو، جک S5، آریو Z300، هایما S5 ،S7 و رانا قابل استفاده است.

بهترین شمع برای موتور tu5

بهترین شمع برای افزایش شتاب ۴۰۵

اگر به دنبال خرید بهترین شمع برای افزایش شتاب ۴۰۵ موتور معمولی هستید توصیه پژمان پارت به شما خرید شمع سوزنی بوش پایه کوتاه ایریدیومی مدل FR8DI30 است. که در قسمت بهترین شمع برای افزایش شتاب پراید، به معرفی این محصول پرداختیم.

اگر موتور خودروی ۴۰۵ شما tu5 است و قصد خرید بهترین شمع برای افزایش شتاب ۴۰۵ SLX را دارید توصیه پژمان پارت به شما خرید شمع ngk ایریدیوم نوع پایه بلند مدل ۹۲۸۱۵ و یا شمع ngk ایریدیوم پایه بلند مدل LFR6AIX11-6619 است که در قسمت بهترین شمع برای افزایش شتاب tu5 ، به معرفی این دو محصول پرداختیم.

ساختار بهترین شمع موتور و تاثیر آن در افزایش شتاب خودرو

بهترین شمع موتور به طور خلاصه از اجزای زیر تشکیل شده است:

  1. پایه: بخش پیچ مانند روی شمع.
  2. ۶ ضلعی: پیچ محکم کننده شمع موتور در جای خود که به آچار مخصوص نیاز دارد.
  3. عایق یا چینی: بخش سرامیکی سفید رنگ روی شمع که مقاومت حرارتی بالایی دارد و موجب محافظت الکترود در برابر حرارت می شود.
  4. ترمینال: بخشی از شمع موتور که به وایر شمع متصل است و علاوه بر رسانا بودن در برابر اکسید شدن مقاوم است.
  5. الکترود مثبت: بخش مرکزی بهترین شمع موتور که از وسط چینی عبور می کند و برای جرقه زنی می تواند ولتاژ بالایی را از خود عبور دهد.
  6. الکترود منفی یا پلاتین: چند زائده فلزی که روبروی الکترود مثبت قرار گرفته است.

همونطور که گفتیم، جنس آلیاژ الکترود مثبت و منفی بیشترین تاثیر را روی افزایش شتاب خودرو و راندمان موتور دارد.

بهترین شمع موتور ماشین، براساس جنس الکترودها تعیین می شود. بنابراین بهترین شمع موتور از نوع ایریدیومی و سوزنی می باشد.

بهترین شمع موتور ماشین

چرا خرابی شمع موتور خودرو روی شتاب خودرو تاثیر می گذارد؟

همانطور که اشاره کردیم، شمع موتور وظیفه ایجاد جرقه را برای احتراق مخلوط هوا و بنزین در سیلندر موتور بر عهده دارد اگر خرابی شمع موتور موجب شود که این قطعه مهم وظیفه خودش را به درستی انجام ندهد، سوخت در داخل موتور به درستی محترق نمی شود و درنتیجه راندمان موتور و شتاب خودرو کاهش پیدا می کند.

علاوه بر عملکرد بهترین شمع موتور ماشین، دقت جرقه زنی شمع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. خرابی شمع موتور موجب می شود این قطعه نتواند جرقه را در زمان مناسبی ایجاد کند و درنتیجه موتور خودرو به خوبی سوخت را نمی سوزاند و شتاب خودرو کاهش می یابد.

چطور سیستم جرقه‌زنی بر شتاب موتور ماشین تاثیر می گذارد؟

عملکرد بهترین شمع موتور ماشین به این صورت است که برق از طریق وایر و کوئل به آنها می رسد، تا جرقه ایجاد شود. از طرف دیگر زمان مناسب برای جرقه زنی توسط ECU یا کامپیوتر خودرو براساس چندین فاکتور تعیین می شود که از سنسورهای موتور دریافت می شود. در نهایت، یک دستور به کوئل ارسال می شود تا  برق را به وایر ها منتقل کند. وایر شمع نیز برق را به شمع موتور خودرو می رساند.

بنابراین، عملکرد درست بهترین شمع موتور خودرو به هر سه قطعه یعنی کامپیوتر، وایر و کوئل بستگی دارد.

درنتیجه اگر پس از خرید بهترین شمع موتور خودرو متوجه شدید که سیستم جرقه زنی همچنان مشکل دارد و شتاب خودرو افزایش پیدا نکرده باید وایر شمع و کوئل را نیز بررسی کنید.

خرید بهترین مارک شمع خودرو

همانطور که ‌گفتیم، شمع موتور خودرو دارای انواع مختلفی است که هرکدام برای مدل خاصی از موتور خودرو طراحی شده اند و توسط برندهای مختلف تولید و به بازار لوازم یدکی خودرو عرضه می شوند.

برند تولید کننده شمع در کیفیت شمع خودرو تاثیر مستقیم دارد چرا که برندهای مختلف، شمع ماشین را با کیفیت های متنفاوت تولید می کنند. بنابراین برند شمع اهمیت زیادی در عملکر آن دارد.

در ادامه به معرفی برندهای معتبر شمع خودرو می پردازیم تا با آشنایی با این برندها بتوانید بهترین شمع موتور خودرو را متناسب با نوع خودرو و بودجه خود انتخاب و خریداری نمایید.

شمع موتور بوش

اولین پیشنهاد ما به شما خرید شمع موتور بوش اصل آلمان است که الکترود دارای الیاژ ایریدیوم است و با فیلر ویژه فابریک برای خودرو های بنزینی تک سوز طراحی شده تا شتاب خودرو را تا جایی که می تواند افزایش دهد.

شما می توانید انواع شمع بوش اصل و باکیفیت را از وبسایت فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو پژمان پارت انتخاب و خریداری نمایید.

 شمع موتور ان جی کا NGK

اگر می خواهید با خرید بهترین شمع موتور خودرو علاوه بر بهبود عملکرد سیستم احتراق ، صدا و لرزش موتور خودرو را کمتر کنید، خرید شمع ngk را به شما توصیه می کنیم. شمع موتور ان جی کا ngk ساخت ژاپن، با جرقه زنی پایدار و منظم به افزایش شتاب خودرو کمک می کنند.

شمع موتور دنسو Denso

اگر به دنبال شمع موتور اصل و باکیفیت هستید که قیمت مناسبی هم داشته باشد، برند دنسو بهترین انتخاب شما است. این شمع موتور در ژاپن تولید می شود و نه فقط در خودروهای داخلی بلکه برای خیلی از خودروهای خارجی مثل کیا، سراتو، پروتون و خودروهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت ایساکو، شمع دنسو را برای خودروهای داخلی مثل رانا، پژو ۲۰۶، رنو، پژو پارس و چند خودروی دیگر در بسته بندی های ایساکو به بازار عرضه می کند.

پس اگر برای پایین آوردن هزینه ها این مدل شمع موتور را هم خریداری کنید، مشکلی برای شتاب خودرو بوجود نمی آید و می توانید مطمئن باشید که کیفیت مناسبی دارند.

شمع موتور اکیوم EYQUEM

اکیوم EYQUEM نیز از برندهای معتبر است که تجربه زیادی در تولید شمع موتور خودرو دارد، شمع خودرو اکیوم ساخت کشور فرانسه است. این شمع معمولا برای خودروهای پژو تولید می شود. پس اگه به دنبال بهترین شمع موتور برای پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ هستید می توانید این برند را با خیال راحت سفارش بدهید.

شمع موتور چمپیون Champion

برند چمپیون از برندهای خیلی معروف آمریکایی است که شمع های خیلی متنوعی از جنی ایریدیومی، پلاتینیومی، لیزری، پایه بلند، پایه کوتاه و هر نوع شمعی را تولید می کند.

جمع بندی

اگر می خواهید موتور ماشین به درستی عمل کند و سوخت خودرو به طور کامل بسوزد، بهتر است با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی معتبر لوازم یدکی خودرو مانند پژمان پارت، بهترین شمع موتور را براساس مدل موتور خودروی خود انتخاب و خریداری نمایید.

در پایان می توانید جهت دریافت مشاوره و خرید بهترین شمع موتور برای انواع خودروها با کارشناسان فروشگاه لوازم یدکی پژمان پارت تماس بگیرید. کارشناسان پژمان پارت آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشند.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. باسلام بله دوستان شمع خوب روی ماشین انداختن خیلی به ماشین شتاب میده.. مخلص شما جابر بالدی از شما بابت مطب تشکر میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا