راهنمای خرید قطعات خودرو

بهترین دیسک و صفحه کوییک چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین دیسک و صفحه کوییک چه ویژگی هایی دارد؟ بهترین مارک دیسک و صفحه کوییک چیست؟
دیسک و صفحه کوییک را چه زمانی باید عوض کنیم؟ هزینه تعویض دیسک و صفحه کوییک چقدر است؟

اگر سوالاتی از این قبیل برای شما مطرح است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

با مطالعه این مطلب و بررسی انواع برندهای خارجی و ایرانی می توانید بهترین مارک دیسک و صفحه کوییک را متناسب با بودجه خود انتخاب و خریداری نمایید.

اگر خودروی کوییک شما دیسک و صفحه تمام کرده است و به دنبال خرید بهترین مارک دیسک و صفحه کوییک هستید، باید درباره نوع کیت کلاچ این خودرو و مارک های معتبر موجود در بازار تحقیق کنید.

بسیاری از خریداران با نوع دیسک و صفحه کوییک آشنایی ندارند و تصور می کنند، می توانند دیسک و صفحه پراید یا دیسک و صفحه تیبا را جایگزین آن کنند. درحالیکه صفحه کلاچ کوییک با سایر محصولات سایپا از جمله پراید و ساینا متفاوت است. بنابراین، برای انتخاب بهترین برند دیسک و صفحه کوییک باید حتما از مناسب بودن نوع و مدل آن اطمینان حاصل کنید.

بهترین دیسک و صفحه کلاچ کوییک چیست؟

بهترین دیسک و صفحه کوییک که به افزایش شتاب خودرو کمک کرده و امکان انتقال نیروی بیشتری را نسبت به پراید برای آن فراهم می کند، کیت کلاچ ۲۱۵ میلیمتری است. بنابراین، دیسک و صفحه کوییک با سایر محصولات سایپا متفاوت است. بهترین دیسک و صفحه پراید ، ۱۸۰ میل است درحالی که بهترین دیسک و صفحه تیبا ۲۰۰ میل می باشد.

چرا باید بهترین دیسک و صفحه کلاچ کوییک را خریداری کنید؟

همانطور که اشاره کردیم سایپا از دیسک و صفحه ۲۱۵ میل در خودروهای کوییک و ساینا استفاده کرده که موجب افزایش قدرت موتور آنها نسبت به خانواده پراید و تیبا شده و امکان شتابگیری بیشتر و انتقال قدرت بالاتر از موتور به گیربکس سایز فلایویل را نیز در این خودرو فراهم کرده است.

با این وجود از آنجایی که شافت ورودی به گیربکس در خودرو کوییک همان شافت پراید میباشد، نوعی عدم توازن بین قطر بهترین دیسک و صفحه برای کوییک و قطر شافت ورودی وجود دارد. این عدم توازن موجب می شود که اگر در ترافیک گیر کنید و از  بهترین مارک دیسک و صفحه کوییک استفاده نکرده باشید، فنرهای خورشیدی پشت دیسک داغ شده باعث سُر خوردن صفحه بین فلایویل و دیسک شود.

سرخوردن صفحه باعث می شود که لرزش شدیدی به چرخها وارد شود و در پی آن شما نیز لرزش شدیدی را حین رانندگی با کوییک در کابین احساس خواهید کرد. برای حل این مشکل باید حتما بهترین دیسک و صفحه برای کوییک که صد در صد بدون لرزش باشد را خریداری کنید.

بهترین برند دیسک و صفحه برای کوییک

معرفی بهترین دیسک و صفحه کوییک ۲۱۵ میل

دیسک و صفحه از لوازم یدکی مهم خودروی کوییک است که برای انتقال نیروی موتور به چرخ مورد استفاده قرار می گیرد و بیشترین میزان فشار را تحمل می‌کند. بهترین دیسک و صفحه کوییک با با قطر ۲۱۵ و وزنی معادل ۴۰۰۰ گرم تولید می شود. ابعاد دیسک و صفحه کوئیک ۲۱۵ میل، ۵.۳۰.۳۰ می‌باشد و مجهز به ۸ فنر تقویت شده است که قدرت آن را چندین برابر کرده است. مهمترین تفاوت بهترین دیسک و صفحه کوییک با سایر محصولات سایپا، قطر آن است که ۲۱۵ می باشد در حالیکه قطر این قطعه در سایر محصولات سایپا مثل تیبا ۲۰۰ میل است.

بهترین مارک دیسک و صفحه کوییک

بهترین دیسک و صفحه کوییک توسط برندهای معتبری طراحی و تولید شده که برخی از آنها عبارتند از:

  • والئو کره
  • دایکن ژاپن
  • پلاستکس ایران
  • عظام ایران
  • شایان صنعت
  • سکو کره

خرید بهترین دیسک و صفحه کوییک

در ادامه با سه مدل از بهترین برند دیسک و صفحه کوییک آشنا می شویم که امکان خرید آنها از سایت پژمان پارت با ضمانت اصل بودن کالا وجود دارد:

دیسک و صفحه والئو کوییک

دیسک و صفحه های والئو کره در حال حاضر یکی از بهترین دیسک و صفحه ها برای خودرو های سایپا به حساب می آید.

از ویژگی بارز دیسک و صفحه والئو کوییک میتوان به کلاچ گیری نرم تر و همچنین طول عمر بالاتر اشاره کرد.

دیسک و صفحه والئو کوییک

دیسک و صفحه والئو کوییک

به همین دلیل اگر برای مصرف روزمره از خودرو خودتان استفاده میکنید و میخواهید کلاچی نرم داشته باشید تا در ترافیک ها راحت تر باشید پیشنهاد ما استفاده از دیسک و صفحه والئو کوییک می باشد.

دیسک و صفحه سکو کوییک

سکو را می توان بهترین برند دیسک و صفحه کوییک در ایران معرفی کرد. این برند که کار خود را در سال ۱۹۶۶ در کره جنوبی با نام SEOUL GANGEOPSA آغاز کرد در ابتدا فقط به تولید دیسک و صفحه پرداخت اما در سال های بعد با گسترش فعالیت هایش به تولید بلبرینگ کلاچ، چرخ دنده، و قطعات گیربکس اتوماتیک پرداخت.

دیسک صفحه سکو کوییک

دیسک و صفحه سکو تیبا

تایید اصالت دیسک و صفحه

با توجه به این میزان محبوبیت، عده ای از افراد سودجو اقدام به فروش کیت کلاچ تقلبی سکو در بازار کرده اند؛ اما شرکت هرینگتون که وارد کننده دیسک و صفحه های سکو میباشد برای جلوگیری از متضرر شدن خریداران، تمام کیت کلاچ های اصلی سکو کره (SECO) را با برچسب اصالت هرینگتون (Harrington) پلمپ کرده و در بازار توزیع نموده است.

بنابراین اگر قصد خرید بهترین دیسک و صفحه کوییک از برند سکو را دارید می توانید با ارسال کد زیر پوشش به سامانه ۱۰۰۰۰۹۹۷ از اصالت دیسک و صفحه کلاچ های سکو SECO  اطمینان حاصل نمایید.

البته در بعضی مواقع و در صورت خرید از جای معتبر ممکن است کیت کلاچ های سکو بدون لیبل هرینگتون را به شما تحویل دهند و حتی این دیسک و صفحه ها اصلی باشند . به همین دلیل سعی کنید از جای معتبر این دیسک و صفحه های سکو را خریداری کنید.

دیسک و صفحه پلاستکس کوییک

پلاستکس محصولات متنوعی با هدف رضایت مشتری و حفظ محیط زیست تولید کرده و اکنون به عنوان بهترین برند ایرانی دیسک و صفحه کوییک شناخته می شود. پلاستکس ادعا می کند که از حجم فلزات سنگین و خطرناک در محصولات خود کاسته تا به سلامت عمومی و داشتن هوایی پاک کمک می کند.

از ویژگی های این برند می توان به تضمین کیفیت محصولات اشاره کرد. در ساخت قطعات پلاستکس از بهترین مواد سازگار با محیط زیست استفاده می شود و کیفیت بسیار بالایی نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار دارد.دیسک و صفحه پلاستکس کوییک

دیسک و صفحه پلاستکس تیبا

از طرفی کیفیت مواد خام برای تولید بهترین دیسک و صفحه کوییک توسط این برند مطابق با استانداردهای روز اروپا است و جزو بهترین و مرغوب ترین دیسک و صفحه های تولید شده در ایران می باشد.

یکی از مشکلات اصلی دیسک و صفحه های ایرانی در بازار ، داشتن لرزش در هنگام حرکت می باشد. از جمله ویژگی های بارز این دیسک و صفحه میتوان به طول عمر بالاتر لنت دیسک و صفحه ، نرمی کلاچ بیشتر در مقایسه با سایر برند های ایرانی اشاره کرد.

بنابراین اگر بودجه شما محدود است و شرایط خرید دیسک و صفحه های سکو و والئو کره را ندارید پیشنهاد میکنیم دیسک و صفحه ۲۱۵ میل پلاستکس کوییک را برای خودروی خود خریداری نمایید.

جمع بندی

اگر به دنبال خرید بهترین دیسک و صفحه برای خودروی کوییک خودتان هستید در قدم اول میتوانید دیسک و صفحه های وارداتی مانند سکو و والئو کره استفاده کنید . اما اگر از نظر بودجه محدودیت دارید میتوانید از دیسک و صفحه های ایرانی از جمله پلاستکس استفاده کنید.

برای خرید بهترین دیسک و صفحه کوییک اصلی باضمانت اصالت کالا می توانید به وب سایت پژمان پارت مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام تو بازار دیسک و صفحه کوییک ۲۱۵ میل و دیسک و صفحه بزرگ ۲۱۵ میل وجود داره ، برای کوییک سال ۱۴۰۱ کدومشو باید گرفت؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا